Mailchimp facebook like

photo by mailchimp

Πάρα πολύ συχνά αυτό που βλέπω στις συναντήσεις με πελάτες πως η συζήτηση γύρω από τα social media και ειδικά στο facebook είναι πόσα like έχει ήδη η σελίδα τους και πόσα θα τους φέρει η συνεργασία μας. Όμως είναι η μετρική που θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει; Δηλαδή είναι τα περισσότερα likes ο στόχος;

Η απάντηση δεν μπορεί να είναι μονοσήμαντη. Πρέπει για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα πρώτα να ορίσουμε τους στόχους της σελίδας μας στο facebook και έπειτα να δούμε πως το facebook εμφανίζει τα updates ώστε δούμε αν έχουν αξία οι πολλοί “fans“.

Αν στόχος μας είναι απλώς να επικοινωνήσουμε πως υπάρχουμε χωρίς να έχουμε σκοπό να ασχοληθούμε περισσότερο με το facebook πράγματι αυτός είναι ένας καλός στόχος! Τα όσο δυνατόν περισσότερα likes στη σελίδα μας. Μην αναφέρω πως ακόμα καλύτερα όσες περισσότερες προσκλήσεις τόσο το καλύτερο! Αλλά είναι αυτός ο στόχος μας; Να γεμίσουμε τον κόσμο με το όνομα μας, χωρίς να μας απασχολεί αν τον ενδιαφέρουμε; Και με κίνδυνο να γίνουμε ενοχλητικοί;

Επίσης αν είμαστε ένα μεγάλο brand το οποίο αυτό που θέλει είναι απλώς να επικοινωνήσει πως υπάρχουμε και στο facebook και “κάποια” στιγμή θα ασχοληθούμε και με το facebook είναι μάλλον ένας λογικός στόχος αλλά όχι ο ιδανικός. Και για να εξηγήσουμε ποιος στόχος θα ήταν ο ιδανικός θα εξηγήσουμε πως εμφανίζεται η δραστηριότητα των φίλων και των σελίδων σε αυτούς που μας έχουν κάνει like.

Κάθε χρήστης στο facebook έχει στο home τo επονομαζόμενο “News Feed“,όμως το τι εμφανίζεται σε αυτό, έχει σχέση με την επιλογή που έχει δεξιά για “Top News” ή “Most Recent“. Τα “Top News” είναι ο προεπιλεγμένος τρόπος που εμφανίζονται τα πιο ενδιαφέροντα νέα στους χρήστες ενώ το “Most Recent” εμφανίζονται ό,τι γράφουν όλοι οι φίλοι τους καθώς και οι σελίδες που είναι μέλη. Όπως είναι κατανοητό αφού η προεπιλογή είναι το “Top News” θα πρέπει να δούμε τι είναι αυτό που κάνει ένα status update μας να εμφανιστεί στα “Top News”. Τι λέει το facebook;

The News Feed algorithm bases this on a few factors: how many friends are commenting on a certain piece of content, who posted the content, and what type of content it is (e.g. photo, video, or status update).

Άρα περισσότεροι φίλοι, περισσότερα σχόλια και likes και άρα περισσότερες εμφανίσεις. Όμως είναι τα πράγματα τόσο απλά;
Αν και θα ήταν πολύ βολικό να ήταν τα πράγματα τόσο απλά, η εμπειρία μου δείχνει πως οι παράγοντες που επηρρεάζουν δεν είναι ακριβώς αυτοί. Ενώ βρίσκομαι σε σελίδες που έχουν χιλιάδες likes σε κάθε update που κάνουν δεν μου εμφανίζονται για 2-3 πολύ σημαντικούς λόγους.

Ο πιο βασικός λόγος είναι πως από τη στιγμή που μπήκα δεν είχα ποτέ καμιά διάδραση με τη σελίδα, ο 2ος πιο σημαντικός λόγος είναι πως ούτε οι φίλοι μου είχαν διάδραση με τη σελίδα και ο τρίτος λόγος που εκεί είναι και η πεμπτουσία της σωστής χρήσης της σελίδας μας στο facebook για να επικοινωνούμε τα μηνύματα μας σε περισσότερο κόσμο είναι να έχουν καλύτερο feedback. Το facebook σε σελίδες με τουλάχιστον 10 χιλιάδες “likers” εμφανίζει ένα στατιστικό στοιχείο που ονομάζεται feedback (στα ελληνικά ανάδραση) και μάλλον (δεν το δηλώνει επίσημα το facebook) είναι αυτό το κριτήριο που κάνει ένα post να εμφανιστεί αντί των χιλιάδων άλλων που ένας χρήστης θα μπορούσε να δει.

Και οι 3 παραπάνω λόγοι δείχνουν ένα πράγμα! Γίνε ενδιαφέρων! Αυτό που λέει πολύ συχνά ο Γιώργος Αναγνωστόπουλος στο suit.grΜη γίνεσαι τελάλης” είναι αυτό που θα πρέπει να μας ενδιαφέρει κυρίως. Να μη φαινόμαστε σαν τελάληδες αλλά να λέμε ενδιαφέροντα πράγματα σε αυτούς που μας έχουν κάνει like.

Αν αποκτήσουμε άτομα που συμμετέχουν στη σελίδα θα εμφανιστούμε και την επόμενη φορά στο news feed τους και ίσως και στους φίλους τους. Και ταυτόχρονα αυξάνουμε τις πιθανότητες να εμφανιστεί το μήνυμα μας σε όλους όσους δεν έχουν ως τώρα συμμετάσχει στη σελίδα μας αλλά έχουν κάνει like. Και μαντέψτε, αν έχουν μπει πολλοί άσχετοι στη σελίδα μας τι feedback θα παίρνουμε, και πόσες ελπίδες θα έχουμε να αποκτήσουμε “facebook impressions“, μάλλον μηδαμινές.

Άρα το στοιχείο που θα πρέπει να μας απασχολεί είναι το feedback και οι active users. Και για να έχουμε την καλύτερη απόδοση πρέπει να προσπαθούμε να αυξάνουμε τα likes αλλά με τρόπους έξυπνους που θα φέρουν κόσμο στη σελίδα που πραγματικά ενδιαφέρεται, και μετά να επικοινωνούμε ενδιαφέροντα πράγματα ώστε υπάρχει η διάδραση όπως επίσης και να καλούμε τους χρήστες να συμμετέχουν.

Εσείς έχετε παρατηρήσει πως οι “δημοφιλείς” σελίδες δεν σας εμφανίζονται στα top news?