Sunset at PiraikiΓια έναν λάτρη της φωτογραφίας δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να χαλαρώσει διαδικτυακά από το να μπει σε ένα site όπως του (κυρίως online) φίλου Γιάννη Λάριου και να χαζεύει με τις ώρες το εκπληκτικό του φωτογραφικό ταλέντο. Όμως το ερώτημα που ανακύπτει αν δεν έχεις φίλο το Γιάννη στο facebook, ώστε είτε να δεις τις νέες συλλογές ή να είσαι στο γκρουπ του τότε πως ανακαλύπτεις το φωτογραφικό του site και γενικότερα πως ανακαλύπτεις φωτογραφικά websites.
Δυστυχώς η επιστήμη των υπολογιστών ακόμα δεν έχει προχωρήσει αρκετά ώστε να αναγνωρίζουν τα μηχανήματα τι απεικονίζει μια φωτογραφία (πέρα από πρόσωπα & κάποια αξιοθέατα) άρα και οι μηχανές αναζήτησης δεν αναγνωρίζουν την φωτογραφία άλλα κάποια στοιχεία σχετικά με την φωτογραφία.
Αν ένας φωτογράφος θέλει να εμφανιστεί στα πρώτα αποτελέσματα του google θα πρέπει να έχει υπόψιν τους παρακάτω 5 παράγοντες:

  1. Τίτλοι: Κάθε σελίδα θα πρέπει να έχει ένα ξεχωριστό τίτλο. Άσχετα με τον αν παρουσιάζει φωτογραφίες ή όχι. Αλλά ειδικά με τις φωτογραφίες έχει βαρύνουσα σημασία για τις μηχανές αναζήτησης. Πέρα όμως από τον τίτλο της σελίδας βοηθάει ένας τίτλος στην φωτογραφία και φυσικά και ο τίτλος του ιστοχώρου. (Αν πχ ονομάζεται η ιστοσελίδα εικόνες Ελλάδος έχει πλεονέκτημα στη συγκεκριμένη αναζήτηση). Ο τίτλος της φωτογραφίας αν παρουσιάζεται μέσα από κάποιο flash script, όπως επιλέγουν πολλοί σχεδιαστές ιστοσελίδων, δεν μπορεί να ανιχνευθεί για αυτό καλό είναι να υπάρχει τουλάχιστον κάπου γύρω από τη φωτογραφία
  2. Όνομα: το όνομα της φωτογραφίας παίζει κάποιον ρόλο όταν είναι προσβάσιμη από τις μηχανές αναζήτησης. Δηλαδή αν η ονομασία για τη φωτογραφία είναι myconosvenice.jpg βοηθά να καταλάβει μια μηχανή αναζήτησης πως μιλά για τη Βενετία της Μυκόνου. Το ίδιο πρόβλημα με τα flash scripts ισχύει όπως παραπάνω.
  3. Περιγραφή: Όσο και αν το θέμα μας είναι κυρίως η φωτογραφία, μια σύντομη περιγραφή που εξηγεί τι βλέπουμε βοηθά αφάνταστα.Για παράδειγμα “πορτραίτο Ελενίτσας” ή “φωτογράφιση βάφτισης Τοτού” μπορεί να μας φέρει στα πρώτα αποτελέσματα στις αναζητήσεις φωτογράφων για πορτραίτων ή βαφτίσεων.
  4. Σχόλια: Αν και πολλοί φωτογράφοι στοχεύοντας τόσο πολύ στην εικόνα θα με έκαιγαν ζωντανό αν διάβαζαν πως θα ήταν καλό να προκαλέσουν τα σχόλια των επισκεπτών τους αντί το site τους να επικεντρώνεται αποκλειστικά στην φωτογραφία, είναι πραγματικά θαυματουργό για τις μηχανές αναζήτησης η ανάγνωση των σχολίων. Σκεφθείτε πόση πληροφορία σε κείμενο μπορεί να δώσουν σχόλια όπως

    “αχ υπέροχο μωρό, να σας ζήσει”, “υπέροχο ζευγάρι“, “τρομερό πορτραίτο

    Βλέποντας τα παραπάνω μια μηχανή αναζήτησης κατανοεί πως πρόκειται για φωτογραφία μωρού ή ζευγαριού ή κάποιο πορτραίτο. Και έτσι εκτός ότι έχουμε γνώση για τις αντιδράσεις του κόσμου σε σχέση με τις φωτογραφίες μας υπάρχει  και το πλεονέκτημα της βελτιστοποιήσης της σελίδας μας για τις μηχανές αναζήτησης.

  5. links: Αν και τα φωτογραφικά sites δεν είναι η μόνη περίπτωση sites που θέλουν links για να ανέβουν στις αναζητήσεις, καλό είναι να προσπαθεί ο κάθε φωτογράφος να πάρει links στην ιστοσελίδα του που δεν είναι nofollow από άλλους ιστότοπους. Αυτό ίσως να είναι και το πιο δύσκολο κομμάτι αλλά και μάλλον το πιο σημαντικό. Όμως οι φωτογράφοι έχουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα με σχέση τους υπόλοιπους δημιουργούς στο διαδίκτυο για να λάβουν links. Πολλοί μπορούν να αρθρογραφήσουν αλλά λίγοι να φωτογραφήσουν. Όμως οι φωτογραφίες αποδεδειγμένα καλλωπίζουν τα κείμενα. Χιλιάδες είναι ο κόσμος που αναζητά φωτογραφίες κάτω από άδεια Creative Commons ώστε να τις χρησιμοποιήσει με αναφορά στην πηγή. Για καθαρά διαφημιστικούς λόγους πρέπει να υπάρχει ένα μέρος της δουλειάς αν όχι όλο κάτω από κάποια άδεια Creative Commons ώστε να προκαλέσει κάποιους να χρησιμοποιήσουν τις φωτογραφίες του με αντάλλαγμα link. Φυσικά για να πάρει κάποιος link μπορεί να διαφημίσει τη δουλειά του και σε sites όπως η wikipedia ή το flickr.com όχι όμως για να πάρει απευθείας links αλλά για να ανακαλύψουν τη δουλειά του κάποιοι online δημιουργοί που με τη σειρά τους θα χρησιμοποιήσουν κάποια φωτογραφία του με κανονικά links και όχι nofollow (όπως τα 2 websites που προαναφέρθηκαν)

Άρα έχοντας τα παραπάνω κατά νου ένας φωτογράφος μπορεί πραγματικά να προωθήσει τη δουλειά και τις δημιουργίες του πολύ καλύτερα χωρίς στην πραγματικότητα να χάσει κάτι ουσιαστικό από την λιγότερο εφετζίδικη έκδοση ενός SEO site. Και για να μη γίνει καμιά παρεξήγηση με το παράδειγμα που ξεκίνησα το άρθρο, το site του Γιάννη Λάριου μπορείτε να δείτε πως καλύπτει σχεδόν και τα 5 στοιχεία και για αυτό σε κάποιες αναζητήσεις που έψαξα εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα.