Call us today: +01 123 456 5678
English
You can use WPML or Polylang and their language switchers in this area.

SEO & Adwords

Το Σάββατο που μας πέρασε παραβρέθηκα στην πολύ καλή εκδήλωση για το drupalDrupalCamp“. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι για εμένα που δεν είμαι developer ήταν το SEO & Drupal όπου έμαθα ποια είναι τα καλύτερα modules για drupal seo.

Σε αυτά θα αναφερθώ ίσως σε άλλο άρθρο όμως αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν αυτό που ειπώθηκε από κάποιους στο κοινό που μάλλον ασχολούνται με το SEO πως η google για να κερδίσει περισσότερα από το google adwords “ρίχνει” την κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα στους πελάτες της που τρέχουν καμπάνιες adwords. Όταν το άκουσα δεν ήθελα να μιλήσω αφού αυτό που με ενδιέφερε ήταν κυρίως η παρουσίαση και όχι να το παίξω “έξυπνος” στους συναδέλφους. Καταρχήν να ξεκαθαρίσω πως δεν πιστεύω σε καμιά θεωρία συνωμοσίας για το google search, για αυτό συνεχίζω να την χρησιμοποιώ σαν μηχανή αναζήτησης. Δηλαδή δεν θεωρώ πως η google “πειράζει” τα αποτελέσματα για να “κερδίσει” παραπάνω ή για να βοηθήσει κάποιον “πελάτη” της. Αυτό όμως δε σημαίνει πως δεν πιστεύω και τον συνάδελφο που υποστήριξε πως όταν έτρεχε adwords κατέβηκε η κατάταξη στον πελάτη του.

Για να εξηγήσω όμως τι πιστεύω συμβαίνει πραγματικά θα ήθελα να εξηγήσω έναν από τους είναι από τους πιο βασικούς παράγοντες που επηρρεάζουν το SEO, το CTR (click through rate). Δηλαδή πόσες φορές έκαναν κλικ στο link μας με σχέση τις φορές που εμφανιστήκε στην συγκεκριμένη αναζήτηση. Αυτό σημαίνει πως όποιο link δέχεται τα περισσότερα clicks όταν εμφανίζεται στις αναζητήσεις, το google το θεωρεί “πιο σχετικό” με την αναζήτηση και το εμφανίζει ψηλά. Αν το link μας δεν δέχεται κλικ θεωρεί πως μάλλον είναι άσχετο με την αναζήτηση και το κατεβάζει στην κατάταξη και άρα το κατεβάζει. (φυσικά εδώ υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, όπως αν ο χρήστης κάνει κλικ στο link και επιστρέφει απευθείας στην αναζήτηση αλλά ας κρατήσουμε τους παράγοντες αυτούς όμοιους για τα link της αναζήτησης που μας ενδιαφέρει)

Άρα αν μια ιστοσελίδα “κυριαρχεί” σε μια αναζήτηση σε οργανικά και πληρωμένα αποτελέσματα είναι λογικό πως επειδή τα διαφημιζόμενα εμφανίζονται ψηλότερα και πολλοί, καν δεν τα ξεχωρίζουν (ειδικά σε υπολογιστές με χαμηλό contrast), είναι λογικό πως τα διαφημιζόμενα θα πάρουν περισσότερα κλικ εις βάρος των οργανικών για την ίδια ακριβώς σελίδα. Άρα το οργανικό αποτέλεσμα της αναζήτησης θα χάνει σε CTR και πιθανότατα θα το ξεπεράσουν κάποια άλλα. Άρα θα λέγαμε πως υπάρχει ένας κανιβαλισμός των κλικ που λαμβάνουμε από τις μηχανές αναζήτησης. Δηλαδή στην πραγματικότητα τα πληρωμένα κλικ “τρώνε” κλίκ από τα οργανικά μας αποτελέσματα και μπορεί να μας κοστίσουν και στην κατατάξη. Άρα αυτό που αναφέρθηκε στο drupalcamp ήταν κατά το ήμισυ αληθές. Ήταν αληθές στο σημείο πως τα adwords μπορεί να “πληγώσουν” την SEO καμπάνια μας αλλά όχι πως η google το κάνει για να βγάλει περισσότερα λεφτά αλλά μάλλον από κενό.

Και ύστερα από αυτή την διατύπωση του ερωτήματος, “Δηλαδή να μην τρέχω adwords όπου εμφανίζομαι ψηλά;”, η απάντηση μου μάλλον είναι εξαρτάται…

You might be interested in …

6 Comments

  1. Χαίρεται και συγχαρητήρια για το σιτε

    Ωραίο το θέμα που ανέβασες και με πολύ συζήτηση.

    Ήμουνα και εγώ υπέρ του σκεπτικού ότι κάτι παίζει με την Google αλλά τελικά δεν τους παίρνει να πειράζουν τα οργανικά αποτελέσματα…

    Θα ήταν τραγικό γιαυτούς αμα έβγαινε κάτι στην φόρα.

    Κάθε μέρα ξεπετάνε μηχανές αναζήτησης…

    Το θέμα είναι ότι πειραματίζονται και αυτοί όλη την ώρα.

    Στην τελική το παιχνίδι πλέον πάει στο Mobile search και γιαυτό επένδυσαν και οι ίδιοι στα κινητά…

    Στο θέμα μας τώρα, για μένα, στο μόνο πράγμα που λειτουργεί η nowfollow τεχνική είναι στο ότι δεν επηρεάζει καθόλου την θέση σου στα οργανικά.

    Και αυτό πιστεύω ότι συμβαίνει και με το πληρωμένα λινκ της google…

    Τσέκαρε το βίντεο http://bit.ly/dbg7bh

    Στην μέση απαντάει και αυτήν την ερώτηση.

    Τώρα θα με πείς ότι σε άλλο βίντεο που τον ρωτάνε “αμα τα οργανικά αλλάζουν από browser σε broswer αλλάζουν” κάνει τον χαζό.Είναι κάτι που ισχύει χίλια τα εκατό…

  2. Όμως δεν μίλησα πως επηρεάζουν λόγω pagerank flow. Είπα πως επηρεάζουν γιατί χαμηλώνουν το CTR. Πάντως να αναφέρω πως δεν έχω παρατηρήσει το φαινόμενο που αναφέρθηκε ο συνάδελφος αλλά το θεωρώ λογικό να συμβαίνει σε περιπτώσεις υψηλού ανταγωνισμού και “κυριαρχίας” της αναζήτησης. Δηλαδή όταν κάποιος τρέχει 3-4 χιλιάδες € την ημέρα adwords προφανώς κανιβαλίζει τα κλικ.
    Αυτό που λέει στο βίντεο ο Matt Cutts είναι πως δεν επηρρεάζουν τα links των διαφημίσεων τις μηχανές αναζήτησης. Γενικώς όταν τον βλέπεις πρέπει να προσέχεις ακριβώς τις λέξεις που λέει γιατί είναι πολύ προσεκτικός στις απαντήσεις του και κάποιες φορές με αυτό τον τρόπο “λένε πράγματα” αυτά που δεν λέει.
    Πάντως αφού τον παρακολουθείς θα μπορούσες ίσως να με βοηθήσεις ψηφίζοντας (θετικά) την ερώτηση που έχω καταθέσει. http://goo.gl/mod/Q2kU

  3. ok σε ψήφισα. (αν και εξαρταται το target group σου)

    Είχα (και έχω) την εντύπωση ότι ο matt λέγοντας για πληρωμένα λινκ από πλευράς google εννοούσε τα adwors….

    Σχετικά με το CRT στα οργανικά δεν μπορώ να σε απαντήσω αν επηρεάζονται ή όχι. Καλό θέμα για μελέτη με έβαλες.

  4. Ναι εννοούσε πως δεν δίνουν pagerank juice τα adwords. Αλλά για το CTR δεν είμαι σίγουρος πως “σβήνουν” στον υπολογισμό τις εμφανίσεις που ο χρήστης έκανε κλικ σε διαφήμιση. (ώστε να αφήνονται ανέπαφα τα αποτελέσματα της αναζήτησης) . Και επειδή το υποστηρίζουν γενικώς αυτό το θεωρώ λογικό αυτό το “κενό” στον αλγόριθμο.

  5. Νομίζω ότι το post είναι σήμερα πιο επίκαιρο παρά ποτέ, ειδικά με την αύξηση του χώρου που δίνει η Google στα Google ads. Συμφωνώ πάντως ότι η Google σε καμία περίπτωση δεν θα έπαιζε με τα οργανικά αποτελέσματα, όλη η αυτοκρατορία της βασίζεται στην αξιοπιστία της. Την εξήγηση την βρίσκω πολύ καλή, το λόγο δηλαδή που όταν τρέχουμε Google adwords μπορεί να σημειωθεί πτώση στο SERP μας.

Leave a Reply